Przypadający w grudniu okres przedświąteczny części przedsiębiorców pozwala uzyskać większość rocznego przychodu. To także czas, kiedy rośnie zatrudnienie krótkookresowe, m.in. przy zwiększonej produkcji, a w szczególności w branży sprzedażowej, co wynika ze zwiększonego zapotrzebowania na pracowników wspierających podstawową kadrę sprzedawców (np. promotorów/promotorek marki czy hostów/hostess) w okresie wzmożonej aktywności klientów. W tym roku przyrost tego typu zatrudnienia był znacząco niższy, a przyczyną były nie tylko obostrzenia wynikające z pandemii COVID-19, ale także dość późna decyzja rządu o wznowieniu działalności m.in. galerii handlowych, co w efekcie uniemożliwiło przedsiębiorcom pełne przygotowanie się do okresu świątecznego. Pomiędzy wzmożonymi obostrzeniami w listopadzie, a wprowadzeniem od 28 grudnia narodowej kwarantanny, pracodawcy i pracownicy kolejny już raz w roku 2020 znaleźli się w niestandardowej sytuacji. Jak w tej rzeczywistości radzili sobie na rynku pracy? O tym mowa w artykule.
Czytaj więcej na stronie Pomorskiego Obserwatorium Rynku Pracy PORP.pl