Pracodawca może bezpłatnie zgłosić swoją ofertę pracy poprzez stronę Publicznych Służb Zatrudnienia.
– Możliwości oferowane przez platformę praca.gov.pl w zakresie zgłaszania ofert pracy, to z pewnością korzystne rozwiązanie zarówno dla pracodawców, jak i samych urzędów pracy. Ci pierwsi zyskują możliwość relatywnie szybkiego i prostego rejestrowania ofert pracy o każdej porze i praktycznie z dowolnego miejsca na świecie – informuje Krzysztof Kunicki, kierownik Działu Marketingu i Współpracy z Pracodawcami w Gdańskim Urzędzie Pracy. – Z kolei doradcy klienta w urzędach pracy otrzymują elastyczne narzędzie dobrze zintegrowane z systemem informatycznym, które nie tylko oszczędza czas konieczny na ręczne przepisywanie danych z papierowych formularzy zgłoszenia oferty pracy, ale i ogranicza zadania związane z ich fizycznym przechowywaniem i ewidencjonowaniem.
Następnie oferta jest publikowana w Centralnej Bazy Ofert Pracy.
– Pracodawca nie ponosi kosztów z tego tytułu, a jego oferta pracy jest dostępna i widoczna dla każdego. Bazę prowadzi Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, co może zwiększać zaufanie odbiorcy do zamieszczanych w niej ogłoszeń o pracę – mówi Dariusz Gobis, wicedyrektor ds. Organizacji i Współpracy w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Gdańsku.
Jak zgłosić ofertę pracy do CBOP?
Zgłoszenia oferty pracy można dokonać po zalogowaniu się na konto pracodawcy w serwisie praca.gov.pl. W tym celu należy:- wejść na stronę praca.gov.pl, zalogować się na swoje konto lub zarejestrować konto (za pomocą podpisu elektronicznego albo opcji dostępnych na stronie login.gov.pl),
- wybrać opcję „Zgłoszenie oferty pracy, stażu i praktyk", a następnie „Zgłoszenie oferty pracy" oraz powiatowy urząd pracy, do którego ma ona zostać skierowana,
- wypełnić formularz, tzn. wprowadzić wymagane dane oraz złożyć stosowne oświadczenia;
- w uwagach dodać komentarz, że oferta pracy jest skierowana również do obywateli Ukrainy.
Sprawdzanie oferty
Pracownik powiatowego urzędu pracy, do którego wpłynęła oferta sprawdza ją, a w kwestiach wymagających doprecyzowania kontaktuje się z pracodawcą. Prawidłowo przygotowana oferta pracy zostaje przyjęta do realizacji przez powiatowy urząd pracy.Publikacja w powszechnie dostępnej bazie
Kolejny krok to upowszechnienie oferty pracy w Centralnej Bazie Ofert Pracy. Następuje to maksymalnie w kolejnym dniu od przyjęcia jej do realizacji.Korzyści z umieszczenia oferty w Centralnej Bazie Ofert Pracy:
- nie ponosisz żadnych kosztów związanych z umieszczeniem oferty w CBOP,
- Twoją ofertę zobaczą wszyscy zainteresowani, ponieważ CBOP jest dostępna dla każdego bez ograniczeń, aby z niej skorzystać wystarczy dostęp do Internetu,
- bazę ofert można przeglądać w języku polskim, ale również można wybrać opcję automatycznego tłumaczenia na język angielski, ukraiński, rosyjski oraz białoruski,
- za prowadzenie CBOP odpowiada Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, co zwiększa zaufanie odbiorcy do zamieszczanych w niej ofert.