Z 26 na 27 września w godzinach nocnych (ze środy na czwartek) została przeprowadzona aktualizacja systemu SOWA – System Obsługi Wniosków Aplikacyjnych, wersja 11.0.
Jakie są wprowadzone zmiany?
1. Instrukcja użytkownika SOWA - Beneficjenci (7.0),
2. Instrukcja użytkownika SOWA – IP (8.0),
3. Procedura Wsparcia Technicznego (2.0),
4. Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie projekt PO WER (1.9),
5. Wzór wniosku o dofinansowanie projektu (4.0).
Wyżej wymienione materiały można pobrać ze strony sowa.efs.gov.pl z zakładki Pomoc. Zobacz.
Jakie są wprowadzone zmiany?
- Uruchomienie modułu - Konsultacje online. Oprócz dotychczasowych formy komunikacji z działem Wsparcia technicznego SOWA tj. formularz zgłoszeniowy oraz tradycyjne połączenie telefoniczne, które pozostaną bez zmian, stworzona została dodatkowa komunikacja. Po zalogowaniu się do systemu, istnieje możliwość nawiązania połączenia audio lub rozmowy czat z konsultantem wsparcia technicznego. To pozwoli na sprawniejszą obsługę zgłoszeń problemów m.in. dzięki mechanizmom przesyłania plików w trakcie rozmowy lub możliwość prezentowania problemu poprzez udostępnienie widoku SOWA pracownikowi wsparcia. Połączenie audio i czat dostępne jest poprzez dostępne ikony, zamieszczone w dolnym menu systemu.
- Usunięcie w systemie sekcji Ryzyka z formularza wniosku o dofinansowanie projektu.
Wnioski utworzone przed zmianą systemu, działają na zasadach obowiązujących w momencie tworzenia danego naboru. W tym przypadku sekcja Ryzyka będzie widoczna, ale wyłączona z edycji lub aktywna do tylko edycji w przypadku starszych projektów.
Zmiana ta powoduje aktualizację wzoru wniosku wdrożeniowego do wersji 4.0.
Dodatkowo ze względu na usunięcie pola Ryzyka, pole Opis projektu zmieni numer z 3.4 na 3.3. - Wprowadzenie wyróżnienia pola pogrubieniem czcionki w przypadku, gdy wnioskodawca w budżecie szczegółowym, wprowadził korektę (pomniejszył wartości wydatków kwalifikowanych), wartości w polu: Suma kosztów kwalifikowanych dla wydatku i Wydatki kwalifikowane dla kosztów pośrednich.
- Wprowadzenie mechanizmu odzyskania konta wnioskodawcy/ beneficjenta. Podczas tego procesu, nowo utworzonemu użytkownikowi, system wraz z danymi projektów, będzie przenosił wszystkie utworzone subkonta (beneficjent subkonto i subkonto) w ramach odzyskiwanego konta. Dotychczas było tak, że do nowego konta przenosiły się wyłącznie dane wnioskodawcy, bez powiązanych subkont.
- Możliwość publikowania powiadomień/ wiadomości, jakie instytucja chciałaby przekazać swoim wnioskodawcom w trakcie prowadzonego danego naboru. W ten sposób opublikowana wiadomość będzie widoczna dla wnioskodawców w podglądzie naboru. Dodatkowo mechanizm pozwoli na opublikowanie w naborze zapytania, które wpłynęło od wnioskodawcy w module Korespondencja (przed opublikowaniem takiego zapytania pracownik instytucji będzie mógł je przeredagować i udzielić odpowiedzi).
- Wprowadzenie w tabeli Nabory instytucji nowych informacji, które znajdują się bezpośrednio w karcie naboru, np. Budżet naboru, Data rozpoczęcia/ zakończenia naboru, osoby dodające/ modyfikujące dane naboru itp.
Dzięki takiemu rozwiązaniu jest teraz możliwość szczegółowego filtrowania danych o naborach realizowanych w instytucjach.
Domyślnie nowe kolumny będą wyłączone, włączenie kolumn możliwe będzie w zakładce Pokaż personalizację tabeli, nad tabelą naborów. - Dostosowanie modułu podpisu elektronicznego w SOWA w zakresie stosowania nowej funkcji skrótu SHA-256 do składania podpisów elektronicznych zgodnie z art. 137 ustawy z dnia 5 września 2016 o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
1. Instrukcja użytkownika SOWA - Beneficjenci (7.0),
2. Instrukcja użytkownika SOWA – IP (8.0),
3. Procedura Wsparcia Technicznego (2.0),
4. Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie projekt PO WER (1.9),
5. Wzór wniosku o dofinansowanie projektu (4.0).
Wyżej wymienione materiały można pobrać ze strony sowa.efs.gov.pl z zakładki Pomoc. Zobacz.
Informacja z 27.09.2018 r.